مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 19:472022-02-12پزشكي

کودکان 5 سال به بالا چه واکسن هایی بزنند؟


امیکرون، جدیدترین سویه ویروس کرونا بیش از گروه سنی بزرگسال و میانسال به کودکان تمایل دارد و متاسفانه برخلاف تصور عموم، مانند سویه دلتا بسیار خطرناک و آسیب زننده است.

- معاون علوم پزشکی گیلان گفت: واکسن هایی که برای کودکان پنج ساله و بالاتر تعیین شده شامل سینوفارم و پاستوکووک است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت آن، مشابه گروه سنی بالاتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران، با اعلام آمادگی مراکز واکسیناسیون کووید19 برای انجام واکسن کودکان پنج سال به بالا اظهار کرد: با توجه به دستور وزارت بهداشت، واکسیناسیون کووید19 برای کودکان پنج ساله به بالا در مراکز واکسیناسیون سراسر استان انجام می شود.

وی افزود: واکسن هایی که برای کودکان پنج ساله و بالاتر تعیین شده شامل سینوفارم و پاستوکووک است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت آن، مشابه گروه سنی بالاتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت ایجاد ایمنی همگانی در برابر ویروس کووید19 و سویه های آن گفت: امیکرون، جدیدترین سویه ویروس کرونا بیش از گروه سنی بزرگسال و میانسال به کودکان تمایل دارد و متاسفانه برخلاف تصور عموم، مانند سویه دلتا بسیار خطرناک و آسیب زننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان 5 سال به بالا چه واکسن هایی بزنند؟

کودکان 5 سال به بالا چه واکسن هایی بزنند؟